I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, July 3, 2010

CaBaRaN & DuGaaN..

*Ni la kawan2ku yg menemani aku sblm aku dbeli olh seorng jejaka handsem....

Aku telefon bimbit Nokia 1110.Aku dlahirkan di kilang Nokia tp x tau la kt mane,dh lupa la.Tarikh lahir aku pn dh lupa.Ape la aku ni,semua lupa...x tau la nk jd ape???Aku telah dbeli oleh seorng jejaka handsem di sbuah shopping mall.Aku bgtu gembira krna dpt brkhdmat kpd insan ni.Aku dgunakan untk mmbuat keje2 yg baik,jarang skli aku dsalahgunakn.Aku gembira.But,sjk kblkngn ni aku berasa sungguh sedih & sedih.Knpa????Tuanku nk bli handset baru ke??Ye kot.

*Maafkn la aku whai hansetku!!!

Jd,aku bertekad untk melarikan dri drpd tuanku.Semalam,aku tlh melarikn diri.Bnyk kali kawan2 tuanku teponku tp aku bertekad untk mnjauhkn diri.Adakh tindakanku ini btl????Aku pn x tau & berasa serba salah.Ahhhh......Habis la karangan autobiogrfi...

Aku(alif) la pemilik handset tu.Kemana peginya Beliau(Nokia 1110).Entah la,rase2 nye hilng kt masjid.Aku seolah2 mcm hilang ingatan sktka krna x tau la last skali isi kt ner.Ya Allah,tolonglah aku dlm mncari Beliau!!!!Aku akn mneruskan operasi mncari beliau!!!


Aku teringt satu firman Allah s.w.t ddlm Surah Al-Baqarah yg brmaksud:

"Dan kami akn menguji kamu dgn sesuatu yakni drpd ketakutan ,kelaparan ,kekurangan hartabenda ,kematian & kekurangan hasil tanaman(buah2an),dan berikanlh khabar gembira kpd orng2 yg brsabar"

Kejadian ini untk mnguji kesabaran kita smua dlm perjuangan.Allah tdk mmberi kita jalan pintas untk brjaya.Kita akn mlalui brmacam2 cabaran & dugaan dlm mnjlnkan kerja2 Islam(wlupn hilang handset).Insyaallah kawan2 sklian,moga2 Allah ttpkn kita dlm perjuangan ini.Sekian,renung2kn & slmt beramal.....

5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...