I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, July 2, 2010

BiASisWa OOO BiASisWA......



Scholarship!!Scholarship!!Scholarship!!

Hari2 aku mndngar keluhan ni drpd kawan2ku.Bersabarlah wahai kawan2ku sekalian.Allah s.w.t tlh brfirman dlm Al-Quran yg brmaksud:

“Sesungghnya Allah bersama2 dgn orng2 yg bersabar”

Kesimpulan yg dpt kita amik adlah bnykkan bersabar & teruskan brsabar.Orng2 yg x brsabar maka syaitan suka kpd mreka.


“Oi,betul ke scholar mask awal bln 7 ni????,”kata Ahmad.

“Mane ada la,msk lepas raye la.....pandai2 je ko ni wat mazhab,”kata Abu.

(Antara contoh perbualan bdk2 CFS,Ahmad & Abu bkn nama sbnr)

Itulah perbualan harian pljr2 CFS ni.Bnyk betul mazhab zaman skrng ni,x tau la mane yg btl...Ape2 pn kita tnggu & teruskan brsabar.Kita x blh wat ape2 pn,bnykkan berdoa je la.

Sejak kblkngan ni ramai jgk orng dtng kt aku nk mnx welfare,aku bkn la ada ape2 pn.Kais pagi makan pagi,kais petang mkn petang.Tu la khdpan sharian aku.

Tahun ni aku tlh dipilih untk mnjadi Biro Welfare & Residental Affairs MARA.Aku akn buat yg terbaik untk kawan2 smua.Tapi.shcolar ni xdok kna mngena ape2 pn ngan aku,mcm2 btl budak2 zaman skrng ni.

Ish3x....

Wait & see.....

Last but not least,aku ada sdkt nasihat untk kawan2 smua:

1. Kurangkn bermewah2an.Makan sikit2 sdh la.

2. Yg mane yg sokmo hisap rokok & shisha tu blh la brhnti drpd buat bnda2 x faedah tu.Membazir je smua tu,ye pn klu ada duit lbh sedekah la kt kwn2 yg mmrlukan.Masalah2...

3. Kurangkn pegi Cuti2 Malaysia.Dh tau xdok duit tu pegi jgk shopping sane,shopping sni.Macam2 la,dok je la tido kt Mahallah tu.

4. Malam2 tu tido la awal skt,ni rajin btl nk derma kt abng Restoran Hijjaz tu.

5. Kawal nafsu drpd beli bnda pelik2.Cth:handset,laptop n so on.

6. Bnykkan berpuasa.

7. Bnykkan mnderma sbb mnderma dpt mmbersihkan harta.

8. Yg mane rajin2 g masjid tu blh la mkn kt masjid lps isyak.(niat biar btl)

Insyaallah kawan2 smua,moga2 kita smua dpt beramal.Renung2kan & slmt beramal.......


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...