I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, July 5, 2010



“Aku rase kn sblm kita gi Celcom Centre,lbh baik kita round balik tmpt mane yg aku dh lalu mlm tu,”kata aku kpd Jun(bkn nma sbnr).

“Ye x ye jgk Alif,baik kta check kali trkhr,”nasiht Jun kepadaku.

*Aku slalu tringat akn Beliau...

Maka,ktrng brdua pn pegi ke tmpt kejadian.Swktu handsetku hilang,aku slalu tringtkn akan firman Allah s.w.t yg terus mnguatkn semangatku untk trs mncari & berusaha.Firmannya brmaksud:

“Dan tlh berfirman tuhan kamu(Allah):Mintaklah kpdku,maka akan-Ku kabulkan”

*Slalu la ingt kpd DUIT,jgn la slalu ingt Fulus.....

Kita kna ingt empat perkara iaitu DUIT.Apakah itu duit????Adakh sejenis barang??kuih???Bkn same skli....Hehehehe..Duit itu adalah:

1. D:Doa

2. U:Usaha

3. I:Ikhtiar

4. T:Tawakkal

Keempat2 elemen ini x blh dpisahkan sama skali.Berbalik smla kpd citer kita.

Aku trjmpa handsetku disatu tmpt yg amat mnyedhkan.Aku trharu & mmnta maaf kpd handsetku.Bkn aku sngaja mmbiarkan Beliau keseorngan ttp.................Sudah la,x snggp lg meneruskn,sunggh menyedihkn.....Tamat..

Ingatlah bahawa Allah akn mngingati sesiapa yg mngingati-Nya.Firman Allah dlm Surah Al-Baqarah yg brmaksud:

“Maka ingatlh kpdku,nescaya Aku(Allah) akn mengingatimu & bersyukurlah kpd-Ku & jgn sesekali kamu kufur”

Sekian,renung2kn & slmt beramal...


Kpd kawan2ku blh la kmbli brhubng dgnku ditalian 0136***4*2......Maaf diatas sgla kemuskilan....



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...